گالری

ادامه عملیات اجرائی پروژه خط سوم انتقال برق و پست نوراوان ارمنستان

پروژه خط سوم انتقال برق ارمنستان شامل 270 کیلومتر خط دو مداره 400 کیلوولت و احداث پست 220/400 کیلوولت نوراوان هم اکنون پیشرفت حدود 77 درصدی دارد و امیدواریم بتوانیم با بکارگیری تمامی ظرفیتها با راه اندازی طبق برنامه پروژه و ضمن اثبات توانمندیهای شرکتهای صادراتی ایرانی، امکان واردات 700 مگاوات برق از طریق این خط به کشور را در زمان پیک مصرف فراهم و بخش بزرگی از مشکل کمبود برق را در سال آینده مرتفع نماییم.

در حال حاضر در بخش های 220 و 400 کیلوولت پست نوراوان، نصب تجهیزات شامل ترانسهای جریان، ولتاژ، کلیدهای قدرت و سکسیونرها انجام گردیده است. همچنین عملیات اجرایی احداث کانال کابلهای بخش 220 کیلوولت پست به پایان رسیده و در بخش 400 کیلوولت نیز با پیشرفت 75 درصدی در جریان می باشد که طی دو هفته آتی به پایان خواهد رسید.

هم اکنون احداث ساختمان اتاق کنترل و دیوار چینی ساختمانها نیز در حال اجرا می باشد و عملیات اجرایی ساخت دیوار پیرامونی نیز در ضلع جنوبی با پیشرفت 80 درصدی در جریان است.

Noravan 400KV Substation

بازدید هایک هاروتونیان، مدیر عامل شرکت هایون از پروژه خط و پست ارمنستان

 

به گزارش روابط عمومی شرکت صانیر، هایک هاروتونیان مدیر عامل شرکت هایون ارمنستان روز های پنج شنبه و جمعه گذشته از پست نورآوان و بخشی از خط انتقال، شامل عملیات احداث جاده های دسترسی در منطقه حفاظت شده جنگلی مربوط به پروژه خط انتقال سوم ارمنستان بازدید نمود. طی بازدید بعمل آمده، هانی امیرخانی مدیر پروژه و نمایندگان پیمانکاران، شرکتهای پارس تابلو، خدمات مهندسی برق مشانیر و همراه افق تهران، ایشان و تیم بازدیدکننده را همراهی نمودند.

هایک هاروتونیان ضمن ابراز خرسندی و رضایت از روند پیشرفت کار در بخش پست به برخی از نکات فنی اشاره نموده و بر تسریع در تکمیل عملیات ساختمانی بطور خاص دیوار پیرامونی پست تاکید نمود.

گفتنی است عملیات بتن ریزی زهکشی بخش پست 220 کیلوولت توسط پرسنل تلاشگر اجرایی با سرعت مناسب در جریان است تا پیش از شروع فصل بارندگی تکمیل و از خسارات ناشی از جمع شدن آب در بخش جنوبی پست اجتناب گردد.

در بخش خط نیز این بازدید در دو نوبت از محدوده برج 641 و در ادامه از محدوده برج 653 (حوالی روستای پوخروت) انجام گرفت. به دلیل حساسیت این منطقه و قرار گرفتن در مسیر صعب العبور و منطقه حفاطت شده، می باید عملیات اجرایی تکمیل و تسریع گردد. هاروتونیان ضمن رضایت از حجم ماشین آلات و تجهیزات کارگاهی مورد استفاده و پیشرفت حاصل شده در این بخش، بر محدودیت زمانی و لزوم تکمیل کار در این منطقه طی فرصت باقیمانده تاکید نمود.

بازدید هایک هاروتونیان، مدیر عامل شرکت هایون از پروژه خط و پست ارمنستان