احداث نیروگاه 324 مگاواتی الصدرعراق، پروژه ای که 5 درصد به ظرفیت تولید برق آن کشور افزود

احداث نیروگاه 324 مگاواتی الصدرعراق، پروژه ای که 5 درصد به ظرفیت تولید برق  آن کشور افزود

پروژه نیروگاه الصدر عراق شامل دو واحد گازی هر یک با ظرفیت 162 مگاوات در منطقه الصدر بغداد، نخستین پروژه نیروگاهی در دوره بازسازی پس از اتمام شرایط جنگی بمنظور جبران کاستی­های صنعت برق و نیاز روزافزون این کشور توسط متخصصان ایرانی در کشور عراق طراحی و اجرا گردید. شایان ذکر است بالغ بر 90 درصد از تجهیزات این پروژه از ایران تامین گردیده است.

 

 این قرارداد بین المللی با وجود حضور شرکت­های بزرگی چون زیمنس به ارزش حدود 100 میلیون یورو در سال 2009 به شرکت صانیر واگذار شد و طی 2 سال با وجود شرایط امنیتی خاص منطقه، تمام مراحل طراحی، تامین تجهیزات، تست، حمل، نصب و راه اندازی با موفقیت در سال 2011 به بهره برداری رسید.

 

در خصوص اهمیت این پروژه قابل ذکر است با بهره برداری از آن، ظرفیت تولید برق کشور عراق به میزان 5 درصد افزایش یافت و به بنا بر اظهارات وزیر محترم وقت برق عراق در مراسم آغاز بهره برداری نیروگاه، 3 ساعت به مدت ساعات جریان برق مشترکین مصرف کنندگان شهر بغداد افزوده شد. سپس طی توافقات بعدی و در راستای بهره برداری و آموزش پرسنل عراقی به مدت 2 سال دیگر تمدید گردید.

 

در حال حاضر، رایزنی هایی با کارفرما و مقامات عالی رتبه عراقی در جریان است تا در اسرع وقت ، موانع و مشکلاتی که موجب تطویل زمان تحویل قطعی پروژه شده­اند، حل و فصل گردد. نظر به تحویل موفقیت آمیز و بموقع این پروژه که برگ زرین موفقیت دیگری برای شرکت صانیر از سال 1373 تاکنون می­باشد امید می رود این مهم زمینه همکاری های بیشتر برای شرکت صانیر و سایر شرکت­های ایرانی در بازار عراق را فراهم نماید.

 

در این راستا امیدواریم با حمایت های دولت جدید فرصت هایی فراهم گردد تا شرکت صانیر تجارب موفقیت های پروژه های بین المللی خود را با داشتن دانش و مهارت های تیم های متخصصین متعهد در این شرکت، در سرزمین مادری خود نیز به عرصه عمل درآورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.