دهم اردیبهشت ماه، روز صنعت برق گرامی باد

دهم اردیبهشت ماه، روز صنعت برق گرامی باد

نخستین مولّد برق در سال ۱۲۶۴ ، یعنی شش سال پس از اختراع نخستین لامپ برق توسط توماس الوا ادیسون، وارد ایران شد. لیکن اولين مجوز تاسيس يك كارخانه برق در كشور، به يك بازرگان ايراني به نام محمدحسین امين‌الضرب اعطاء شد.امین‌الضرب در سال ۱۲۸۴ نخستین نیروگاه خصوصی برق شهری را به قدرت چهارصد کیلووات از نوع بخار پیستونی در شهر تهران راه اندازی کرد. او اولین کسی بود که با دریافت امتیازنامه معتبر اقدام به تأسیس کارخانه برق شهری در ایران نمود.  به همین دلیل به او «پدر برق ایران» لقب داده‌اند.

 

امروزه، توسعه و پیشرفت روزافزون صنعت برق ایران در گرو توانمندی و تخصص تلاشگران این صنعت حیاتی است. بدینوسیله دهم اردیبهشت ‌ماه روز گرامیداشت صنعت برق، فرصتی است برای تقدیر از کسانی که با اراده و اعتقاد راسخ چرخهای صنعت کشور را با تلاش جهادگونه پرشتاب تر از گذشته به گردش در می آورند و مسیر بالندگی ایران اسلامی را هموار می سازند.

 

شرکت صانیر بعنوان اولین شرکت تخصصی فعال در حوزه صادرات تجهیزات و خدمات فنی مهندسی با قریب به 30 سال تجربه، دارای رتبه یک پیمانکاری در رشته نیرو و فعال در حوزه های انتقال، تولید و توزیع نیرو می باشد. در این راستا این شرکت بعنوان مجری پروژه های کلان و ملی مانند اجرای خط سوم انتقال برق ارمنستان به طول 270 کیلومتر و پست 400 کیلوولت نوراوان، احداث نیروگاههای برق کشور عراق و پروژه خط انتقال برق گوادر پاکستان و صدها پروژه دیگر توانسته است نقشی اثرگذار و ماندگار در گسترش و ارتقای صنعت برق ایران داشته باشد.

 

لذا ضمن عرض تبریک این مناسبت به همه تلاشگران عرصه صنعت برق، امیدواریم با تلاش و توانایی اعضای خانواده بزرگ صانیر و سایر شرکتهای فعال در این حوزه بتوانیم گامی در جهت اعتلای کشور عزیزمان ایران برداریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.