دیدار مدیر عامل شرکت صانیر با وزیر برق عراق

دیدار مدیر عامل شرکت صانیر با وزیر برق عراق

در دیدار منصور سعیدی مدیر عامل شرکت صانیر با عادل کریم وزیر برق عراق روند پیشرفت پروژه نیروگاه گازی 320 مگاواتی دبیس عراق مورد بررسی قرار گرفت.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صانیر، روز سه شنبه مورخ 1400/10/07 منصور سعیدی مدیر عامل شرکت صانیر و هیات همراه ایشان با عادل کریم وزیر برق عراق دیدار کرد.

در این دیدار منصور سعیدی ضمن تشکر از زحمات و حمایتهای بی شائبه مقام عالی وزارت گزارشی از روند پیشرفت پروژه ارائه داد. وی همچنین ضمن اشاره به مشکلات و موانع کاری فراوان که طی سالیان قبل به صانیر تحمیل شده اظهار داشت اولین واحد نیروگاه دبیس در موعد مقرر یعنی در تابستان آتی وارد مدار خواهد شد.

در ادامه عادل کریم مقام عالی وزارت ابزار امیدواری کرد صانیر بعنوان شرکت بزرگ و با سابقه درخشان در عراق در موعد مقرر این پروژه را به بهره برداری برساند و از هیچ حمایتی در راستای تحقق این امر دریغ نمی کند.

مقام عالی وزارت همچنین در این جلسه ضمن اشاره به مشکلات کمبود گاز در عراق و تاثیر آن در کمبود تولید برق در کشور و همچنین با در نظر گرفتن سابقه و اعلام آمادگی شرکت صانیر در خصوص همکاری های سه جانبه برای سوآپ انرژی با محوریت کشور ایران اذعان داشت از ابتکار عمل صانیر در این راستا حمایت خواهد نمود.

اضافه می نماید در جریان این سفر نیز روز گذشته منصور سعیدی و هیات همراه ایشان دیداری نیز با ایرج مسجدی سفیر ج.ا.ایران در عراق در خصوص موارد ذکر شده انجام داد.

لازم به توضیح است پروژه احداث نیروگاه دبیس شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت 160 مگاوات در شهر دبیس منطقه کرکوک عراق با هدف ارتقا توان داخلی شبکه برق آن کشور، در حال اجرا می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.