پروژه خطوط انتقال 500 و220 کیلوولت شکارپور پاکستان

پروژه خطوط انتقال 500 و220 کیلوولت شکارپور پاکستان

 

پروژه خطوط انتقال 500 و 220 کیلوولت شکارپور پاکستان شامل یک خط 220 کیلوولت به طول 51 کیلومتر و دو خط 500 کیلوولت به طول 85 کیلومتر جهت توسعه شبکه برق پاکستان و با هدف ایجاد ارتباط پستهای موجود با پست جدید 500 کیلوولت شکارپور اجرا گردید.  تامین مالی آن در قالب قرارداد فاینانس توسط بانک JICA ژاپن انجام شده و شرکت صانیر قرارداد این پروژه را در قالب پروژه EPC شامل انجام خدمات مهندسی، تامین تجهیزات و نصب و راه اندازی در سال 2013 با کارفرمای پاکستانی منعقد و اجرا نموده است.

این پروژه یکی از پروژه های ملی و حساس برای کشور و دولت پاکستان بوده و لذا اجرای آن در فضا و جوّی سیاسی بین گروههای سیاسی و حکومت پاکستان انجام گردید. از سوی دیگر شرایط محیطی سایت (بارندگی و آبگرفتگی زمینها و باتلاقی شدن مسیر در طی 6 ماه از سال) و نیز فشار دولت و کارفرما برای برقدار شدن پروژه قبل از آغاز فصل گرما این پروژه را به یکی از سخت ترین پروژه های اجرایی برای صانیر تبدیل کرده بود.

در طول اجرای آن، تیم پروژه و مدیریت شرکت تمامی تلاش خود را معطوف به تامین تجهیزات در زمان مقرر و نیز اجرای طبق برنامه پروژه با استفاده از سازندگان و پیمانکاران خوشنام ایرانی و خارجی نمود و این پروژه علیرغم مشکلات مالی موجود مانند وجود تحریمهای بانکی و عدم امکان گشایش اعتبار اسنادی به نفع صانیر و همچنین مشکلات محیطی موجود در سایت گسترده آن در زمان اجرای پروژه با تلاش و پیگیری مجدانه مدیریت شرکت و تیم پروژه با کمترین هزینه ممکن به پایان رسانید و این پروژه را از حالت ضررده به پروژه ای سود آور و موفق تبدیل نمود.

گفتنی است شرکت صانیر به عنوان تنها شرکت ایرانی است که موفق به اجرای پروژه خط انتقال در سطح ولتاژ 500 کیلوولت گردیده و سابقه ارزشمند و قابل توجهی را برای اجرای پروژه های آتی در این سطح ولتاژ برای شرکت به ثبت رسانده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.