بازدید وزیر برق عراق از پروژه احداث نیروگاه گازی 320 مگاواتی دبیس عراق

بازدید وزیر برق عراق از پروژه احداث نیروگاه گازی 320 مگاواتی دبیس عراق

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صانیر، عادل کریم وزیر برق عراق به همراه مقامات ارشد استان کرکوک شامل استاندار، فرماندار و نماینده مجلس با حضور نمایندگانی از شرکت صانیر و شرکت پیمانکار در روز چهارشنبه مورخ 1400/08/26 از سایت پروژه احداث نیروگاه گازی 320 مگاواتی دبیس بازدید به عمل آوردند.

 

طی این بازدید عادل کریم و مقامات همراه ایشان ضمن اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه پروژه اذعان داشتند گامهای اندکی تا بهره برداری از اولین واحد نیروگاه باقی مانده است.

 

در ادامه مقام عالی وزارت به مشکلات و موانع کاری که منجر به کند شدن فعالیتهای پروژه شده بود اشاره و  اظهار داشت انتظار می رود با تداوم اهتمام جدی کارفرما و پیمانکاران پروژه در رفع موانع و بهبود همکاری طرفین، شاهد شتاب­گیری هرچه بیشتر پیشرفت پروژه باشیم بطوریکه حداکثر تا  ۱۵ ماه می میلادی ۲۰۲۲ (اواسط خرداد ماه ۱۴۰۱) اولین واحد این نیروگاه به بهره برداری برسد.

 

شایان ذکر است علیرغم وجود مشکلات عدیده ضمن استمرار فعالیتها در عملیات اجرائی سایت با تلاش و پیگیری بی­وقفه تیم مدیریتی و اجرائی شرکت صانیر، مسائل و مشکلات حوزه مالی و بانکی و گردش نقدینگی پروژه تا حد زیادی مرتفع گردیده است.

 

لازم به توضیح است پروژه احداث نیروگاه دبیس شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت 160 مگاوات در شهر دبیس منطقه کرکوک عراق با هدف ارتقا توان داخلی شبکه برق آن کشور، در حال اجرا می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.