تعامل با وزارت صنایع عراق پیرامون پروژه نیروگاه کارخانه شکر العماره

تعامل با وزارت صنایع عراق پیرامون پروژه نیروگاه کارخانه شکر العماره

به منظور بهره برداری و راه اندازی دو توربین بخار به ظرفیت 12 مگاوات پروژه نیروگاه کارخانه شکر العماره در استان میسان عراق، مراتب توسط وزارت صنایع کشور جمهوری عراق به شرکت صانیر ابلاغ و از تاریخ 22 اکتبر 2015 عملیاتی گردید.

تامین توربین های پروژه به یک شرکت آلمانی واگذار گردیده است که در حال حاضر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی و مالی برخوردار است. همچنین تامین مجموعه بویلر پروژه به یک شرکت کانادایی واگذار که پیشرفت فیزیکی 70 درصدی و مالی 60 درصدی آن گزارش گردیده است ، از مجموعه بویلرهای تولید شده، برخی تجهیزات اصلی آن به کارفرما تحویل داده شده است.

طراحی کلی نیروگاه توسط یکی از شرکت های توانمند زیر مجموعه صانیر با استفاده از توان بالای مهندسی جوانان کشور عزیزمان صورت پذیرفته است و بر این اساس کارهای اجرایی سایت نظیر برچیدن تجهیزات قدیمی، تعمیر حوضچه های خنک کن و ساخت سازه های تجهیزات اصلی نیروگاه توسط شرکت های ایرانی و عراقی مورد اقدام قرار گرفت.

علی رغم پیشرفت 50 درصدی فعالیت ها توسط شرکت صانیر، پروژه به دلیل مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه علیه کشور عزیزمان و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین عدم توانایی کارفرما به ایفای تعهدات مالی خود ناشی از تغییرات حادث شده در نرخ ارز در کشور عراق ( افت 30 درصدی ارزش قرارداد)،  به درخواست کارفرما، جلسه ای در تاریخ 7 ژوئن 2021 با حضور فریبرز مرادی معاون اجرایی شرکت صانیر با آقای یوسف جاسم معاون برنامه ریزی وزارت صنایع کشور عراق، به منظور بررسی راهکارها و اتخاذ تصمیمات آتی در خصوص پروژه برگزار و مقرر گردید جلسات کارشناسی و مدیریتی بین طرفین با هدف دستیابی به بهترین تصمیمات دنبال گردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.