پروژه تامین تجهیزات پالایشگاه بانیاس,نماد تداوم حضور صانیر در بازار استراتژیک سوریه

پروژه تامین تجهیزات پالایشگاه بانیاس,نماد تداوم حضور صانیر در بازار استراتژیک سوریه

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صانیر، پروژه تامین سینی­های برج­های تقطیر پالایشگاه بانیاس سوریه که شامل 208 سینی با آلیاژهای مختلف، مربوط به 13 برج تقطیر این پالایشگاه بوده است در 3 فاز برنامه ­ریزی و سرانجام در شهریور سال جاری به طور کامل تحویل گردید.

 

در حال حاضر، رایزنی­های مدیران و نمایندگان شرکت با نمایندگان کارفرما بمنظور آزادسازی صورت وضعیت محموله آخر و مطالبات صانیر درخصوص مبالغ 20% تحویل در سایت تجهیزات در حال انجام می باشد.

 

بانیاس شهری در 35 کیلومتری شمال شهر طرطوس و 55 کیلومتری جنوب لاذقیه و در ساحل دریای مدیترانه در کشور جمهوری عربی سوریه واقع شده است. همین موقعیت استراتژیک برای این شهر بندری از یک سو و نیاز کشور سوریه به تولید فرآورده های نفتی از سوی دیگر، منجر به احداث شرکت پالایشگاه بانیاس، یکی از بزرگ ترین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و منابع زیرزمینی سوریه گردید که در سال ۱۹۷۴ طی قرادادی با شرکت “اکسپورت ایمپورت” رومانی و با هدف پالایش نفت‌خام و تولید فراورده‌های نفتی با ظرفیت سالانه ۶ میلیون تن متریک احداث شد.

 

شرکت صانیر از دیرباز حضوری فعال در زمینه های مختلف کاری از جمله طراحی، تامین و اجرای صنایع آب و برق و کشاورزی در کشور سوریه داشته و علاوه بر این در راستای توسعه بازار هدف و وجود ظرفیت­ها و مزیت­های اقتصادی با اتکا بر تجربیات پیشین، رایزنی­هایی برای حضور در حوزه نفت و گاز این کشور انجام داده است.

 

امید است با اتمام موفق این پروژه و برنامه ­ریزی­های بالادستی که برای بازار سوریه طرح ریزی شده است، شرکتهای فنی و مهندسی ایرانی از جمله شرکت صانیر که پیشرو در صادرات خدمات این حوزه است، حضوری پررنگ تر از گذشته در بازسازی کشور سوریه داشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.